portugees paradijs - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Ben Have - WaarBenJij.nu portugees paradijs - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Ben Have - WaarBenJij.nu

portugees paradijs

Blijf op de hoogte en volg Ben

24 Mei 2016 | Nederland, Rotterdam

Sinds de laatste update ben ik een aardig eind gevorderd. Marokko achter mij gelaten en vanaf Tarifa m'n weg vervolgd. Zuid- Spanje was leuk maar de gedachte om het natuurpark Donana te doorkruisen was iets te ambitieus. Geen mogelijkheid! Dus een stukje omfietsen via Sevilla (100 km) was de optie. Geen spijt van want Sevilla is echt een aanrader! Wat een mooie stad zeg. Dagje extra gebleven uiteraard.Prima Chinees restaurant gevonden dus wat kan er gebeuren........ Hierna via Huelva naar de Portugese grens bij Aymonte. Via een veerpont de grens over en bij Monter Gordo een camping gezocht. Dag erna doorgereden naar Querteira wat een leuk badplaatsje is. Momenteel op een camping in de uiterste zuidwestpunt van Portugal. Dagje extra gepakt om van de schitterende kust te genieten. Algarve is echt super. Morgen verder richting Lissabon waar ik zaterdag aankom.(hopelijk). Leuk allemaal maar niet allemaal rozengeur en maneschijn. Overdag genieten maar de avonden zijn best eenzaam. Komt goed. Bedankt voor het lezen.

• 24 Mei 2016 - 21:15

Karin:

super gozert vooral genieten ervan en avonden vroeg naar bed dan maar of contact met de locale bevolking? kus Karin

• 24 Mei 2016 - 21:45

Regina:

Hoi Ben, kan me voorstellen dat de avonden eenzaam zijn en je jezelf hierin tegenkomt. Super dat je het doet ! Veel met je vriendin bellen maar 's Avonds :-)
    Groet en ik lees graag je reisverslag ! Toi, toi

• 24 Mei 2016 - 21:51

Dianne:

Zeker lastig af en toe voor zo'n sociaal mens als jij. Wat zul jij als je terug bent met een boel mensen een biertje op een terras moeten pakken om bij te kletsen... We verheugen ons er al op!
    Goede reis en kus

• 24 Mei 2016 - 21:59

Kim:

Haai Ben, klinkt allemaal weer als een groot avontuur, maat wat de avonden betreft ff flink klote! Zeker voor zo'n man als jij die altijd de gezelligheid wel opzoekt, slap ouwehoeren, pilsje drinken! Komt allemaal wel weer goed! Ik weet zeker dat het avontuur overdag het meer dan waard is! Zet 'm op Ben en denk op de eenzame momenten aan de warmte van ons cluppie uit Rotterdam! Zet 'm op!

• 24 Mei 2016 - 22:01

Jos En Jannie :

Succes met je verdere reis en hou vol.
    Groetjes van ons.

• 24 Mei 2016 - 22:14

Marieke Nijenhuis:

Hoi Ben .
    Wat een super reisverslag wat heb je al een eind gefietst en ongetwijfeld ook gezien
    Leuk om je verslagen te lezen , wat die eenzaamheid betereft die kan je straks inhalen als je weer thuis bent want je zal nog een hoop te vertellen hebben als je terug bent .
    Ceniet van je verdere reis voor je het weer ben je weer thuis , nog heel veel mooie fiets kilometertjes .
    Groetjes

• 24 Mei 2016 - 22:34

Marianne Brouwer:

HOI BEN,
    Wat ben je al snel ver gekomen zeg!!! Geen Arcos maar Sevilla????!!! Prachtig inderdaad!!!!
    En weet je....ook die eenzame avonden, dienen en groter doel en zijn niet voor niks. Ooit zul je daarachter komen.... Kumt gut menneke

• 24 Mei 2016 - 22:38

Esther Van Muiden:

Hej Ben,

goed te lezen dat je alles zo lekker weg fietst!
    Als ik het goed begrijp ik het een cadeautje geweest die 100 km extra om Sevilla te zien.

Van Lissabon, ga je zeker genieten, wat een gave stad is dat!

Hou je haaks, heel veel plezier
    S*

• 24 Mei 2016 - 23:21

Leo:

Ha neef,

Gaat lekker zo te lezen. Sevilla is idd een super stad. Maar ik vrees dat je moeite zal hebben om Lissabon weer achter je te laten. Heel veel te zien en te doen. Mooi, gezellig en toffe mensen. Ben benieuwd naar het vervolg. Enjoy!

• 25 Mei 2016 - 08:42

Jan De Ruyter:

Ha Ben, het schiet al aardig op. En alleen in je tentje zitten is misschien wel ergens goed voor! Als je nu in Spanje of Portugal bent, ga je natuurlijk niet naar de Chinees, cultuurbarbaar. Lekker blijven fietsen, kijken en genieten, veel plezier. Groet Jan.

• 25 Mei 2016 - 09:45

Anja Muns :

Hoi Ben,leuk om weer te lezen van je ervaringen.teveel om op te schrijven,denk ik maar we kunnen je mooi volgen. Wat heb je er al veel km.opzitten zeg! De avonden stil dat snap ik. Maar lekker vroeg slapen en een mooi boek. Veel succes weer

• 25 Mei 2016 - 14:24

Erik:

Hey Ben, lekker man, een bak chinees in Sevilla:-). Volgens mij is het steeds leuker. Gewoon blijven fietsen en op naar je volgende doel. We denken aan je en blijven je volgen.
    Succes verder, Erik (je weet wel, van glr:-)

• 25 Mei 2016 - 22:42

Antoinette:

Hey stoere gast,

Chinees in Spanje...hoe verzin je het. Schitterend :) Het is en blijft een stoere onderneming. Die stilte zal wel ergens voor dienen. Lekker met de kippen op stok en als de haan kraait weer uit de veren. Kom je weer helemaal Zen terug in Rotjeknor. En zoals Erik al zegt: Gewoon door fietsen!

xx Antoinette

• 26 Mei 2016 - 13:38

Marco Houtman:

Hoi Ben,

Leuk om weer iets van en over je avontuurlijke reis te lezen.
    Je hebt al veel gezien zo te lezen en ook je beenspiertjes zijn ondertussen wel goed opgewarmd.
    Jammer van die avonden maar ik ken je als iemand die makkelijk contact legt en makkelijk praat dus dat zal ook vast wel goed komen.
    Geniet ervan en veel plezier alvast in Lissabon!!!
    Gr Marco

• 26 Mei 2016 - 20:56

Is That Jane Again:

He maatje, mooi tochie zo. Ik ga je zaterdag missen.
    Neem er daar eentje of twee van mij.
    Kuyt heeft vandaag bijgetekend!
    Goeie reis verders, we blijven je volgen.

• 27 Mei 2016 - 11:03

Shirley En Greet:

Ha die Ben,
    Wij hoorden net dat je aan het toeren bent. Wat sportief! Vanaf het Grafisch groeten van Shirley en Greet en heel veel beenspieren gewenst. We controleren ze wel als je terug bent! Tot die tijd blijven we je volgen.
    Groet van Greet

• 02 Juni 2016 - 21:57

Willy Stam:

Hoi Ben, leuk om zo van jouw grote fietsavontuur mee te genieten.
    Prachtige foto's en leuke reisverslagen, straks een boek? Ben reist........
    Ik geloof het dat de avonden stil zijn, ken jij geen Portugees?
    Maar ik denk dat jij je makkelijk aanpas.
    En het Grafisch Lyceum vergeet je niet door het mooie shirt.
    Ben goede reis en geniet met volle teugen. Wel een beetje jaloers, fiets weleens ruim 50 km, maar dit is super wat jij presteert.

Groetjes van Willy en Teus

• 09 Juni 2016 - 13:45

ROBERT:

Ben, goed om te lezen dat het je goed gaat. Kan bijna niet geloven dat jij avonden alleen zit, jij weet altijd wel ergens gezelligheid te maken. Het ga je goed af zo te zien, neem mijn petje af.

Groetjes en succes je oude dienstmaatje, handbalmaatje.

• 09 Juni 2016 - 14:02

Irene:

He Ben, Klinkt tof! Geniet van alles om je heen en wat je doet, inclusief de stilte! Ben benieuwd naar Lissabon! jammer dat je al weer weg bent daar als ik er ben... Succes met de tocht! groetjes, Irene